piira

Alla inlägg under maj 2013

Av Ellen - 22 maj 2013 08:13

Jag ska aldeles straxt dra iväg till bussen till pappas jobb på den sista PRAO dagen för i år. :( trist! Men det ska bli en rätt rolig dag idag tror jag ;) vi ska nämligen på utflykt till vaktsaken vid slottet idag :) det kommer komma bilder på det senare idag ;) och om ni undrar varför det inte blev någon uppdatering igår så var det för att jag knappt var hemma igår! Först var jag på praon och sen snabbt hem för att äta mat sen åkte jag, Alice och mamma och fågelskådade med en guid :D det kommer också att komma bilder på senare ikväll ;) ps. idag har jag lockar :3
ha det så bra!

Vad gör ni idag? :)

Av Ellen - 20 maj 2013 19:36

5 saker ni inte visste om mig!

1. Jag är fett kontig när det gäller kärlek D: ena dagen är jag kär i en kille sen nästa dag så känner jag INGENTING för honom längre.. :O är det normalt?
2. Jag är Nästan alltid sugen på tårta D: jag vill till och med ha tårta nu!
3. Jag är beroende av musik *-* lyssnar typ på musik hela tiden eller så spelar jag gitarr och sjunger ;)
4. Den jag inspireras av mest av alla i hela världen är min stora syrra ;) älskar dig Sofie<3
5. JAG ÄR GALEN I PANDOR OCH MINIGRISAR :D SÅÅ SÖTA!!

Av Ellen - 20 maj 2013 17:52

Heej!!
Idag var min allra första PRAO någonsin :) det var rätt kul :D jag ska praoa tills på onsdag sen så kan jag vara i skolan igen så det är bara halva veckan ;) och idag har jag målat :D det kanske inte blev världens vackraste men kul var det :) och imorron så ska jag hjälpa till och att packa upp lådor. Får se om jag klarar det, haha! ;D just nu sitter jag på mitt rum och lyssnar på musik ^^ härligt att bara få slappna av ibland :) sen ska jag försöka att skriva en låt... Kommer säkert inte bli något av den :/ försöker ofta att skriva låtar men det blir lixom inget av dom... Synd! Men jag ska försöka!! Bättre att försöka än att inte göra något alls, eller hur ;)

Vad har eller gör ni idag?

Av Ellen - 19 maj 2013 19:49

Igår var jag med klara på eftermiddagen och vi lekte med Tekla (klaras hund) på stutsmattan. Jag passade på att ta lite bilder när klara och Tekla brottades och gjorde en liten serie av det xD haha!

Av Ellen - 18 maj 2013 19:38

Halloj!
Ska snart kolla på Eurovision på tv men innan det så tänkte jag visa några bilder från diskot som var igår på skolan :D DET VAR JÄTTE KUL xD haha! Vi åt chips, drack cola, körde limbo (som jag kom tvåa på sen :D), vi körde kurra gömma (för att vi Inte hade något att göra xD HAHAHAH! Och jag gömde mig på toaletten med en tjej som heter Sofie och vi hade jätte kul xD fast dom hittade bara Sofie först D:) sen så fick jag rida på Cornelias axlar och så åt vi tårta och drack fanta i kaffe muggar :D MOHAHAHAA!! :3 sen blir det disco igen nästa fredag :) fast för 6:orna xD (igår var det för 7-9) aja ses :)

Av Ellen - 18 maj 2013 12:42

I skolan igår så skulle vi skriva en "kortskrivning" där vi fick ett ord som vi skulle förklara vad det betydde och berätta vad vi tyckte om det... Hehe.. Jag var inte så bra på det xD detta skrev jag!

* Ordet: Stereotyp.
Jag vet inte vad det betyder men.... Det låter som en stereo och en Typ xD MWIHIHIHIHIIII! Ellen är onskefull just nu *-* MOJHOJHOHJOJ!!!
Men det är kanske en elak typ som spelar på en stereo i gammlastan :D MOHAHAHAH! Nej jag bara skoja! Jag har ingen aning om vad det är xD haha!
Men jag har hört ordet förut men jag vet inte vad det betyder xD

WHAT!!? VAD ÄR STEREOTYP?? Det undrade jag sjukt länge men som tur var så berättade hon det sen xD men för er som inte var vad Stereotyp är så kan jag ge en kort förklaring av det :)

"En stereotyp är en inre bild av en grupp och dess medlemmar, ofta i form utav förenklade, negativa bilder av gruppmedlemmarnas egenskaper. Begreppet hör också samman med etnocentrism som innebär en övervärdering av den egna gruppen kombinerat med förakt för andra grupper."

Alltså! En stereotyp är hur man ser på folk och vad som sammhället "tycker" och "tror" att folk är t.ex att blondiner ska vara korkade! Jag själv gillar inte att man ska tro saker om folk man aldrig träffat. Den personen du aldrig pratat med kanske du tycker värkar jätte otrevlig men det kanske i själva värket är jätte trevlig :) så dra inte för hastade slutsatser om folk ni inte känner ;) ha det bra läsisar<3 älskar er :)

Av Ellen - 18 maj 2013 08:14

Godmorgon allihopa :D
Idag mår jag så grymt bra :D jag är glad, har inte ont i magen som jag brukar på på lördagsmornar, har snart gjort klart alla läxor och har det lite chill chill ^^ skönt! Och idag är det Eurovision :) ska någon kolla?? Jag ska iallafall se på det :D och igår var jag och hjälpte till på vårt skoldisco! (Jag är med i elevrådet och måste alltså hjälpa till med sånna saker.) och det var jätte kul xD jag kommer förhoppningsvis kunna lägga upp lite bilder senare idag om jag hinner :) hoppas ni alla mår bra! Ses

Är ni morgon pigga eller kvälls pigga? :D

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Skapa flashcards