piira

Alla inlägg under maj 2014

Av Ellen - 7 maj 2014 20:27

Hej hej!
Jag har skrivit om det här många gånger tidigare men jag kan väll berätta det igen haha.
Jag redigerar bilder, bloggdesignen och rubriker m.m på datorn på den här hemsidan --> www.pixlr.se
Det är en gratis hemsida som är rätt lik Photoshop och är rätt lätt att lära sig hur allt fungerar så den är jätte bra tycker jag. Sen är det väll mest fantasin som sätter gränser i hur allt ska bli ;)
Jag använder ibland (väldigt sällan nu för tiden) även min mobil eller iPad till att göra vissa inlägg när jag känner att jag inte hinner med att blogga från datorn och ladda upp bilder från kameran osv. Då brukar jag använda mig av en app som heter Youdoodle till att göra rubriker och sånt med.

Hoppas du som frågade tyckte att Svaret på frågan var okej, haha! Kram

Av Ellen - 6 maj 2014 21:45

   

Här är bild på flaskan jag berättade om att jag hade "designat" och även på ett JÄTTE FINT litet lås jag fick av mamma när hon hade vart i Göteborg. Den är sååå fiiin♥ En liten panda! jag som verkligen älskar pandor! Jag försökte se om låset passade på mitt skåp i skolan men det gjorde den inte så den fick sitta på mina nycklar som en nyckel-ring istället. Så fin ju♥

 

Av Ellen - 6 maj 2014 19:41

 

Hej vänner♥

Nyss satt jag och myste ner mig med filt, kuddar och chill-kläder ner på golvet i mitt rum och läste Petters bok "16 rader" för att få lite inspiration till mitt eget rimmande och låtskrivande. Jag har ganska nyligen satt upp ett mål att jag ska försöka bli klar med minst en låt den här månaden så vi får se hur det går, men under tiden skadar det inte att leta lite inspiration hos några favorit rappare ;) 


Jag har verkligen kännt mig så kreativ den senaste veckan och är hur glad som helst över att det håller i sig än! Jag har målat tavlor, ritat tekningar, "designat" en gammal VitaminWell flaska och fotat en hel del. sen snurrar det runt hur mycket galna och roliga ideer i huvudet på mig också så vi får se vad det blir ut av dom, haha♥ Pepp! 

 

Nu tänkte jag stax gå ner igen på rummet och fortsätta med skrivandet så att jag lyckas med mitt mål för månaden. Kram på er♥

Av Ellen - 6 maj 2014 16:27

   

 

Hela förra veckan till idag har jag bara lyssnat på Oskar Linnros skiva "Klappar och slag". Så bra skiva alltså! 

Så därför tänkte jag tipsa om låten  För sent  från den skivan som jag tycker är så. Jag tycker alla låtarna på den skivan är så grymt mysiga att lyssna på och är verkligen perfekta vår/sommar låtar. Ni borde verkligen lyssa på de andra låtarna från den skivan också :D Haha

 

 


Av Ellen - 4 maj 2014 12:17

 

Av Ellen - 4 maj 2014 11:42

Bild från weheartit

Av Ellen - 2 maj 2014 19:14

Idag har vart en riktig slappar dag. Jag har bara legat hemma, passat min lillebror och kikat på en massa bra serier.
Här uppe ser ni de serierna jag kollar på. De är så sjukt spännande allihop! Ni borde verkligen kolla in dom :)

Kollar ni också på någon av de här serierna? Eller ser ni på någon annan serie som ni tycker jag borde kolla på så kan ni gärna få skriva det i en kommentar för jag skulle vilja hitta fler bra serier att kolla på, hehe!
Kram

Av Ellen - 1 maj 2014 12:16



 Hej hopp♥ haha! 

Jag vet, jag vet! jag har inte bloggat på HUR LÄNGE SOM HELST! Men jag har haft lite fullt upp och även vart rätt så lat och inte orkat uppdatera eller vara så aktiv men nu så ska jag köra igång gen.

De här senaste veckorna har vart jätte roliga verkligen! Jag har fått påskägg, vart på Kolmården, spelat upp en musikal i skolan som vi jobbat med sedan i januari/februari någon gång och sen hängt med en massa härliga vänner från skolan.♥

här kommer iallafall en bildbomb från de här veckorna :D Kram♥

       



Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards