piira

Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

skärpning!

Av Ellen - 20 februari 2015 17:02

 

Jag har verkligen varit ur-usel när det gäller bloggen och att fota under de senaste månadrna. Och nu har jag inte ens rört bloggen på mer än en månad.

Så nu får jag vekligen ta och skärpa mig tycker jag! Fy! Fy!

______________________________________________________________________________________________


Men så hur har mitt liv sett ut nu på senaste då? 

Ja, man kan väl säga som så att jag har försökt sätta upp lite "små-mål" åt mig själv som jag försöker följa för att få mer saker gjort och även få en chans att göra det jag vill göra. 


*Jag försöker att vara mer produktiv och ta tag i saker som måste göras, som jag annars skulle skjuta upp till ett annat tillfälle.

*Jag försöker att ta tag i träningen och faktiskt ta och träna lite då och då och tänka på att inte äta skräp eller småmåltider hela tiden. 

*Och så försöker jag att se till att inte slösa bort tiden framför 9gag eller youtube hela kvällarna som jag lätt kan göra annars, utan börja hitta på mer saker och bland annat skriva låtar osv. 


Annars har jag bara försökt att ta det lugnt ett tag och göra saker JAG viljat göra.

Det är viktigt att göra det ibland. 

Så jag har mestadels vart hemma, tagit hand om mig själv, umgåtts med familjen, umgåtts med marcus och nu ett tag varit med i en musikaluppsättning i skolan som hade sitt sista uppspel igårkväll. Men det har varit riktigt kul och jag har kännt mig rätt lugn på senaste faktiskt. Trotts negångar lite då och då när jag mått dåligt så har jag för det mesta mått väldigt bra!


Sen i helgen hade dessutom jag och Marcus 1-års firande. 15 februari. Hehe, ja! dagen efter alla hjärtansdag.

Men så jag gick hem till honom och vi firade halla hjärtans dag och vår års dag tillsammans hela helgen genom att göra egen saffrans-galss och maränger, och sedan kolla på sista sesongen av Breaking bad. 

lite synd dock så mådde jag inte alls bra på kvällen under den 14:de så jag låg stekhet i hans säng och frös jätte mycket. Men Marcus tog hand om mig trotts att jag va sjuk och på morgonen där på mådde jag lite bättre vilket var bra :)



Och idag har jag umgåtts en stund tillsammans med min storasyster Sofie och vi lagade mat och gjorde chokladpudding och satte oss sedan framför tven och tittade på "better call saul" avsitt 1 och 2, och strax ska jag och resten av familjen åka till mormor och fira hennes födelsedag med lite mys och fika. 


   

Vad har ni gjort för spännande de senaste veckorna?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 25 september 2015 19:04

Hej hej! Just nu sitter jag på ett tåg med mamma påväg till Borås för att hälsa på Sofie då hon flyttade i början av höstterminen för att plugga. Ska bli super kul att få träffa henne igen, saknar henne massor ...

Av Ellen - 9 augusti 2015 14:49

Sommar, Sol och Stranden                     

Av Ellen - 5 juli 2015 22:17


  Hej Hej!  Puh, den här värmen alltså...      Jag gillar sommar jätte mycket, MEN... när så fort värmen kommer är det som att min kropp freakar ur och inte riktigt vet var den ska ta vägen och i princip sprutar svätt i panik för hopp om att...

Av Ellen - 1 maj 2015 11:32

        Prenumerera på kanalen HÄÄR 

Av Ellen - 26 april 2015 21:11

      PIZZA CHALLENGEE!! :D  ... eller snarare :/  Jag och Nicol träffades idag för en eftermiddag med pizza baknade och video filmande till kanalen. Videon kommer upp någon gång under veckan så håll utkik. Jag har aldrig gjort den här challeng...

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards