piira

Alla inlägg under mars 2015

Av Ellen - 1 mars 2015 19:13

 
 
 
1. Vem är din bästa vän? Klara och Nellie är mina bästa vänner och har vart det sedan sexårs. Vi har dock börjat ses mindre och mindre efter att jag slutade i deras klass och bytte skola i sexan, vilket är jätte tråkigt. Men jag vet att de alltid finns där för mig, och det är väl det ens bästa vänner ska göra  :)

2. Vad har du för skostorlek? Jag har storlek 37 men ibland kan jag även ha 36 och 38 också. Beror lite på vilka skor det är ;)
 

3. Brukar du skratta för dig själv? Haha!! Ja! Hela tiden xD Jag skulle NÄÄÄSTAN knna säga att jag är en av mina bästa vänner också! Jag kan ha det riktigt roligt för mig själv och gillar faktiskt att vara själv oftast. Det är rätt skönt att bara få vara själv lite då och då. Fast jag gillar att umgås med vänner och familj också! 

4. Vilket är ditt favoritnummer? Hmm.. Är inte riktigt säker faktsikt! Jag har nog inget riktigt "favoritnummer" tror jag?... fast jag skulle ng säga kanske 22. För jag har alltid tyckt om att skriva tvåor, hehe! 

5. Vad var det senaste du åt? FRUKTSALLAD!! Mums mums mums!  
   
Bilder från google

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Regnbåge. (slut diskuterat)

7. Hur är vädret just nu? Det regnar :D Visste inte det för ens nu faktikt. Och jag som älskar när det regnar! Speciellt när det åskar och blixtrar sammtidigt som det spöregnar!!! Så mysigt!! Nu blev jag ju superglad, haha!

8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Hmm.. Jag har inte min mobil med mig just nu. Den ligger på mitt rum, men jag antar att det var antingen Mamma eller Alice. Jag pratar dock inte i telefon speciellt ofta. 

9. Vad är det första du ser hos det motsatta/samma könet? Jag skulle nog säga ansiktet om det är en ny person som jag träffar. Oavsett kön eller om jag är intresserad av den eller inte. Jag är inte helt sker men man dras väl till personers ansikten och ögon det första man gör. Iallafall är det så för mig. och då fastnar nog min blick oftast på personens ögon och mun och ser om den ser trevlig ut. Jag är en sån som ofta ler mot nya människor på exempelvis bussen, folk jag går förbi eller nya människor jag ska lära känna, och det är dela pågrund av att jag gillar att se folk le och för att jag ofta automatiskt bedömmer om jag känner att den personen verkar trevlig eller inte genom att se om den ler tillbaka. Så jag skulle nog säga ögonen och munnen faktiskt. Jag älskar aniskten, och har alltid varit lite farcinerad över ögon. Jag tycker dom är så vackra :)
 

10. Tv eller dator? Dator. Jag kollar inte på tv speciellt mycket längre. De enda riktiga tv-programmen jag gillar att titta på är "The Amazing world of Gumball" och "Adventure time" på Cartoon network. Annars så håller jag hällre på med datorn och kollar netflix, youtube eller bloggar osv. 

11. Favorit TV-program? Som sagt, The amazing world of gumball och Adventure time. Jag gillar verkligen lite sådär "knasiga" program, haha! 
 
Bilder från google

12. Har du några syskon? Jajamensan! Två småsyskon, en storasyster på mammas sida, två äldre bröder på pappa sida, och en syster på pappas sida. En massa syskon helt enkelt! Fast har dock inte så bra kontakt med mina syskon på pappas sida. 

13. Längd? Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte. Jag har varken mätt mig eller vägt mig sedan jag gick i kanske sexan för det känns bara onödigt. Jag känner inget behov av att göra det, jag klarar mig bra ändå. Men jag skulle gissa runt 1.66 -1.68 m kanske? 

14. Hårfärg? Blond/Ljus burn 

15. Ögonfärg? Blå-gråa

16. Använder du kontaktlinser? Nej det gör jag inte

17. Favorit högtid? Halloween eller Julafton tror jag. Främst Halloween! Jag älskar att klä ut mig och smeta på mig en massa fake-blod osv. Och jag tycker det nästan är lite mysigt när det är sådär lite kusligt och att man får skrämmas osv. Sånt gillar jag!

18. Favorit månad? Det är svårt! Jag gillar i princip vilken månad och vilken årstid det än är. Men jag tycker väl rätt mycket om December för då finns det snö, det är kallt och man sitter där och väntar på jul och nyårsafton. 
...Och så får man änta goda saker som pepperkakor och.... LUSSEBULLAR! ..om nom nom nom!!..

19. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Ja det har jag väl. Kommer inte riktigt på någon gång just nu men ja det har jag säkert gjort hur många gånger som helst. 

20. Vilken var den senaste filmen du såg? Disney filmen Trassel. Såg den igår kväll på lägret jag var på.

21. Favoritdag på året?  OJ! Jag har verkligen ingen aning! Jag har nog ingen

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Vet inte! jag har aldrig gjort det, och jag har aldrig varit på någon tidigare så jag vet faktiskt inte. Och just nu är jag ju tillsammans med Marcus så jag vet inte alls faktiskt! Jag får väl ta och bjuda med honom på en dejt någon gång kanske, haha! Jag är nog inte ens helt säker på vad man gör på en dejt heller xD

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Ja! Det kan jag faktiskt :D Nu känner jag mig ju duktig, haha! 

24. Kramar eller kyssar? SVÅRT! Jag som älskar att pussa på min lilla Marcus, Haha! Fast jag gillar ju verkligen att kramas! Och det kan jag ju göra med vem som helst. Så jag säger nog kramar för det är mysigt ;) 
 

25. Choklad eller vanilj? Choklad

26. Har du tattueringar?  Nej.. :(  Är liiite för liten för det än men jag skulle jätte gärna vilja ha det när jag blir äldre. Tycker det är så fint ju! Hehe, fast det tycker inte Mamma och Pappa så säg ingenting till dom bara! Shhh!... xD

27. Vad lyssnar du på just nu? 
Haha just nu lyssna jag på "Give me love" av Ed sheeran för jag hör att Sofie har den på innefrån sin lägenhet där nere. Men annars så lyssnar jag inte på någonting. 

28. Är du kär i någon kändis? En har jag men jag har aldrig riktigt vart en sån som blir kär i kändisar eller intresserad av människor speciellt mycket heller faktsikt. Jag kan tycka folk är snygga och så men inget "Fan-Girlande" så annars över huvud taget. Men jag har alltid haft en så kallad "lady-crush" på Emma Watson för jag tycker hon är så sjukt snygg och vacker och är en av mina absoluta favorit kändisar. Och dessutom är hon så otroligt interligent och duktig i det hon gör utanför skådespeleriet också. Så jag skulle väl säga Emma tror jag, haha! 
       
Bilder från google

29. Vilka böcker läser du just nu? Just nu läser jag "fatta eld" (hungergames bok 2) för vi behövde läsa en bok i skolan, fats jag har inte kommit speciellt långt i den dock. Önskar ibland att jag var en lika stor bokslukare som Marcus är. 

30. Piercingar? Om jag har? Nej, om man nte räknar hål i öronen. Och om jag vill ha? Nja.. inte som det ser ut nu. Fast jag tycker däremot att piersingar är grymt snyggt på en del så jag har inte alls något emot dom. Tvärt om faktiskt. Vet bara inte om jag själv skulle vilja ha det.

31. Vad gör du just nu? Svarar på de här frågorna, myser i soffan och dricker te :)

32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? saltade.

33. Hundar eller katter? Kan man säga båda? Tycker om de flesta djur, och hundar och katter är alldeles underbara enligt mig. Det beror lite på. Katter är skönt då de är lite mer självständiga och klarar sig själva. Och dessutom är de helt otroligt roliga och busiga vilket jag tycker är jätte roligt xD Sen hundar behöver ju lite mer ompyssel då man måste gå ut med dom osv, men jag gillar ju sånt med! Och dom är lite mer sällskapliga och vill liksom hålla igång och leka och mysa rätt mycket. (dom flesta alltså) Så jag säger nog båda. 

34. Favoritblomma?  Kinesiksa körsbärs-blommor!
   
bilder från google

35. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra? Det har jag väl men inget speciellt så. Jag vågar typ inte göra dumheter, haha! Är alldeles för feg för sånt så inte alls några speciella saker alls. ;)

36. Har du en bästa kompis i det motsatta könet? Marcus har ju blivit min bästa kompis nu så om han räknas så, JA!

37. Har du älskat någon nångång? jajamenas! 

38. Vem vill du träffa just nu? Just nu trivs jag veldigt bra helt själv, hehe! 

39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Jag går ju i skolan fortfarande och d'r har jag en hel del vänner så, jupp! 

40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Nej, men jag skulle vilja testa det någon gång :D

41. Gillar du att flyga med flygplan? Ja jag tycker det är rätt mysigt faktiskt! speciellt om det är fint väger och man flyger över molnen eller om det är mörkt ute och man ser alla lampor från alla hus nedanför sig. Det är häftigt!

42. Höger eller vänster-hänt? Höger

43. Hur många kuddar sover du med? Tre unde huvudet. Sen har jag massa andra kuddar i min säng också.
 
44. Saknar du någon? Jag saknar massor av personer. Klara och Nellie eftersom jag inte träffat dom på ett tag nu. Marcus för att vi bestämt oss för att inte höra av oss till varandra på två veckor då han har haft sportlov nu och jag har det den här veckan för vi behöver komma ifrån varandra lite, haha!! Vi ses nästa varje dag och vi kikar och smsar varandra dagligen, så vi sa att de här två veckorna ska vi få vara själva ett tag och uppleva saker på egen hand. Men så honom saknar jag ju.
Sen saknar jag Mamma lite också. kommer inte se henne på mer än en vecka för nu är hon i london och kommer inte hem för ens på ondag och jag åker iväg på onsdag och kommer inte hem för ens tisdag vecka 11 så jag kommer missa hennes födelsedag tråkigt nog :/ 
 
Är det något ni undrar över eller bara vill fråga så skriv en kommentar bara så svarar jag på den! Kram :)
 

Av Ellen - 1 mars 2015 17:11

    

Hej hej! 

Jag kom hem för ungefär en timme sedan och sitter just nu och äter havregrynsgröt och tittar lite tv tillsamman med Alice. 

Vi var iväg på läger i Uppsala nu över helgen så det var därför jag var borta. Vi hade iallafall det riktigt roligt och vi har bland annat bakat tårtor, kollat på film, bowlat och spelat spel. Mys :)

 

Nu hade jag och Alice tänkt att ha en liten mys kväll tillsammans då det är hennes sista sportlovs dag och vi är ensamma hemma för att Mamma, Pappa och Ivar är i London och inte kommer hem för ens imorgon. 

Tjej-Kväll :D Haha!

        



Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Skapa flashcards