piira

Inlägg publicerade under kategorin BLANDAAAAT :D♥

Av Ellen - 7 maj 2014 20:27

Hej hej!
Jag har skrivit om det här många gånger tidigare men jag kan väll berätta det igen haha.
Jag redigerar bilder, bloggdesignen och rubriker m.m på datorn på den här hemsidan --> www.pixlr.se
Det är en gratis hemsida som är rätt lik Photoshop och är rätt lätt att lära sig hur allt fungerar så den är jätte bra tycker jag. Sen är det väll mest fantasin som sätter gränser i hur allt ska bli ;)
Jag använder ibland (väldigt sällan nu för tiden) även min mobil eller iPad till att göra vissa inlägg när jag känner att jag inte hinner med att blogga från datorn och ladda upp bilder från kameran osv. Då brukar jag använda mig av en app som heter Youdoodle till att göra rubriker och sånt med.

Hoppas du som frågade tyckte att Svaret på frågan var okej, haha! Kram

Av Ellen - 6 maj 2014 21:45

   

Här är bild på flaskan jag berättade om att jag hade "designat" och även på ett JÄTTE FINT litet lås jag fick av mamma när hon hade vart i Göteborg. Den är sååå fiiin♥ En liten panda! jag som verkligen älskar pandor! Jag försökte se om låset passade på mitt skåp i skolan men det gjorde den inte så den fick sitta på mina nycklar som en nyckel-ring istället. Så fin ju♥

 

Av Ellen - 14 april 2014 18:00

   


Åh! Är helt kär i de här skorna! Jag verkligen Älskar sneakers. Och Nike har jag alltid tyckt haft sjukt snygga modeller och mönster på skor. De här bilderna är från weheartit så jag vet inte riktigt var man kan köpa dom exakt, men de går säkert att hitta på internet någonstans :)

Om jag hade råd och visste vart de här fanns så skulle jag köpt allihop direkt! Så grymt snygga! Jag sitter nästan och dreglar över dom haha! SÅ FINA! 


SneakersLove

Av Ellen - 18 mars 2014 21:43

Hej "i love your blog" :)
Vad kul att du tycker att jag är rolig och kreativ, det gjorde mig glad att läsa :)
Att komma på ett blogg namn kan vara jätte svårt, jag vet! Men jag tänkte dela med mig av några tips på hur man kan försöka få fram sitt egna speciella blogg namn om idéerna står stilla.

1. Det här knepet använde jag mig av när jag hittade på mitt. Ta en bokstav som du tycker är cool eller betyder något för dig. Kanske ditt namn börjar på bokstaven eller så kanske du gillar något som börjar på den bokstaven osv, osv. När du valt bokstav så kan du välja en eller flera vokaler (A,O,U,Å,E,I,Y,Ä,Ö) efter din bokstav och sen så lägger du på fler och fler bokstäver tills du hittar ett namn du tycker är coolt, gulligt eller helt enkelt passar dig. Mitt namn "Piira" kom mest som en slump. Jag satt och skrev ner en massa bokstäver och så kom det här fram. Jag är rätt nöjd med namnet och har även börjat lära mig att se mig själv som piira ibland haha :D det blir lite som mitt smeknamn ungefär.
2. Ett tips när du gör ditt blogg namn är att inte ha för långt eller för avancerat namn. Ju kortare och lättare det är desto lättare blir det för dina läsare att komma ihåg det så de kan hitta tillbaka ;)

Några förslag på coola, söta och awesome blogg namn
Payine, Retsii, Dragonia, Undreya. De här skrev hittade jag bara på medans jag skrev dom så det är inte så svårt egentligen bara gör något tills du känner dig nöjd. Kom även ihåg att det kan vara bra att söka på det namnet på google så att det inte betyder något skumt, det har hänt mig en gång. Haha ;)
___________________________________________________________________________

Hej Epicpanda :)
Den här frågan får jag ofta men nu för tiden använder jag oftast datorn när jag gör mina inlägg och redigerar bilder m.m men det händer ibland att jag gör det via mobilen/ipaden också. (Det här inlägget är en av de gånger jag använder ipaden faktiskt, så det händer ibland)
På datorn så redigerar jag mina bilder och gör blogg designers på en hemsida på internet som heter www.pixlr.com. Den är rätt bra och man kan lära sig den lätt. Det är ungefär som en förenklad version av Photoshop fast gratis och på internet.
På ipaden använder jag mig oftast mig av apparna Youdoodle (ritar bilder och gör texter) och Repix (redigerar bilder) och mer än så är det inte. Det gäller bara att vara kreativ och hitta på nya grejer så kommer man lätt kunna använda nästan vad som helst :)

Det här var de frågorna jag fick idag. Har ni några frågor om bloggen, saker ni vill att jags ka berätta eller saker om mig som ni undrar över så kan ni gärna skriva en kommentar här nedanför inlägget eller en fråga i menyn här på sidan så kommer jag svara på dom så bra jag kan. Ha det bra och ta hand om er! Kram

Av Ellen - 8 mars 2014 20:01

Tjenare, Tjenare!
Alldeles straxt börjar finalen i melodifestivalen och Sverige ska utse en artist/grupp till Eurovision. Hmm... Ärlig talat så tycker jag inte att någon vart riktigt bra i år. Vissa har vart hyfsat bra iallafall men jag tycker inte riktiga att någon ska vinna. Men vi får se vem det bli iallafall haha ;) Den finalisten jag tyckt mest om är Linus. Han som sjunger bröder. Varför vet jag inte men jag gillar den låten för den är fin :) haha! Jaja! Nu måste jag sluta för nu börjar det!
Kollar ni på melodifestivalen? Vilken artist har vart eran favorit?

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards