piira

Inlägg publicerade under kategorin tips och tricks♥

Av Ellen - 23 januari 2014 22:16

Hola amigos!
Nu är jag på mitt rum, liggandes i min säng och ska läsa lite.
Jag håller på och läser Petter bok "16 rader" som jag fick i födelsedags present av mamma.
jag hade den på min önskelista och skrev "VILL HA DEN JÄTTE MYCKET!" Med en pil pekandes mot punkten "Petters bok 16 rader", så ja man kan väll säga att jag blev rätt glad när jag fick den haha :D

Boken handlar om Petters låttexter och det lite roliga med boken är att man kan lyssna på själva låtarna som han skriver och berättar om via sin mobil och följa med i hans låt text och sedan få läsa om själva historien bakom låten. Det är rätt spännande tycker jag och man får både veta en hel del om Petter och hans liv men även väldigt mycket om hiphop kulturen i sig. Vilket jag tycker är väldigt roligt eftersom jag gillar hiphop och rapp kulturen :) så om du är som mig och älskar både hiphop och rapp och vill lära dig mer om det eller kanske mer om Petter så borde du verkligen läsa den tycker jag :) eller om du bara vill läsa en rätt intressant bok över huvudtaget så kan du ju läsa den också! Oavsett om du gillar sån musik eller inte ;) haha!

Jag ska iallafall ta och läsa lite nu så hörs vi! Och jag får ursäkta den väldigt dåliga mobil bilden men jag orkade inte ta upp kameran nu så det fick bli en instagram bild istället! kram!

Av Ellen - 9 januari 2014 17:11

   


Hej Hej!

Jag hade tänkt att tips om en sjukt kul sketch-grupp på youtube som heter "Smosh" som drivs av killarna Anthony och Ian. Jag har prenumererat på dom i ca 3-4 månader nu och tycker att de gör så sjukt roliga och väl gjorda videos :D Man kan verkligen inte få nog av dom haha! De är så härliga! så därför ville jag tipsa er som inte sett deras videos tidigare att kolla på de och se vad ni tycker :) det tycker jag dom förstjänar. 

 

Här är 3 olika slumpmässiga videos från deras kanal om ni skulle vilja ha ett litet "smakprov" :D kram!

 

 

 



Av Ellen - 17 november 2013 22:18

Hej Jasmine :)
Jag brukar oftast blogga via mobilen eller min iPad för att jag oftast inte har tid att sitta vid dator och jag tycker det går rätt snabbt att fixa allt på det sättet också ;) på mobilen och ipaden så använder jag tre appar som heter Repix, YouDoodle och Instaframe. Jag själv tycker dom är väldigt lätta att använda och alla är gratis. Sen vid de få tillfällena då jag bloggar från dator så använder jag pixlr.com. Jag har länge velat ha Photoshop men det kommer nog ta lång tid innan jag kommer göra inlägg med Photoshop eftersom jag måste lära mig det programmet och ladda ned det ;) (vi har det dock hemma så jag skulle kunna göra det)

Så svårare än så är det inte! Det är bara tre små appar, en hemsida och massa fantasi och energi ;) haha!

Av Ellen - 1 november 2013 22:41

Kolla vad fin mobil är nu *-* Asså CocoPPa är nog bästa appen NÅGONSIN <3
Man kan lätt fixa hur fina appar till sin mobil istället för den normala designen ^^ såå bra idé!!!!
Liksom kolla bara vad gullig den blev! <3

Har ni CocoPPa? Om inte SKAFFA DEN *_* Mohahahaha!

Av Ellen - 11 maj 2013 19:38


Jag och klara har kollar på identity thief idag. Den var rolig men lite seg ibland :) jag och klara ger den 4/5 karameller :D trailer ---> http://youtu.be/uO12W35DpsQ

Av Ellen - 23 april 2013 21:30

Den här serien borde ALLA se xD haha!! OMG! Den är så sjukt random och galen så man kan inte få nog :D haha!! Det handlar om två bästa vänner som heter finn (människa) och Jake (hund) och dom är med om massa äventyr! Här är introt :) dock så är den spegelvänd xD haha! --> http://youtu.be/L_KUhyi4WiY

Serien går på cartoon network om ni inte sett den ^^

Av Ellen - 22 april 2013 21:36

ÄNTLIGEN :D det var så sjukt länge sedan som drawsomething var populärt men nu värkar (iallafall i min klass) det bli populärt igen fast då med "RitaGissa" som är nästan likadant. Dock tycker jag att Dravsomething bar lite roligare eftersom man kunde köpa fler färger med poängen som man samlat ihop men här så måste man betala 15 kronor för att få alla färger! Dumt :P men det är kul iallafall ;)

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards