piira

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Hehe jag vet inte vad stereotyp betyder xD

Av Ellen - 18 maj 2013 12:42

I skolan igår så skulle vi skriva en "kortskrivning" där vi fick ett ord som vi skulle förklara vad det betydde och berätta vad vi tyckte om det... Hehe.. Jag var inte så bra på det xD detta skrev jag!

* Ordet: Stereotyp.
Jag vet inte vad det betyder men.... Det låter som en stereo och en Typ xD MWIHIHIHIHIIII! Ellen är onskefull just nu *-* MOJHOJHOHJOJ!!!
Men det är kanske en elak typ som spelar på en stereo i gammlastan :D MOHAHAHAH! Nej jag bara skoja! Jag har ingen aning om vad det är xD haha!
Men jag har hört ordet förut men jag vet inte vad det betyder xD

WHAT!!? VAD ÄR STEREOTYP?? Det undrade jag sjukt länge men som tur var så berättade hon det sen xD men för er som inte var vad Stereotyp är så kan jag ge en kort förklaring av det :)

"En stereotyp är en inre bild av en grupp och dess medlemmar, ofta i form utav förenklade, negativa bilder av gruppmedlemmarnas egenskaper. Begreppet hör också samman med etnocentrism som innebär en övervärdering av den egna gruppen kombinerat med förakt för andra grupper."

Alltså! En stereotyp är hur man ser på folk och vad som sammhället "tycker" och "tror" att folk är t.ex att blondiner ska vara korkade! Jag själv gillar inte att man ska tro saker om folk man aldrig träffat. Den personen du aldrig pratat med kanske du tycker värkar jätte otrevlig men det kanske i själva värket är jätte trevlig :) så dra inte för hastade slutsatser om folk ni inte känner ;) ha det bra läsisar<3 älskar er :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 25 september 2015 19:04

Hej hej! Just nu sitter jag på ett tåg med mamma påväg till Borås för att hälsa på Sofie då hon flyttade i början av höstterminen för att plugga. Ska bli super kul att få träffa henne igen, saknar henne massor ...

Av Ellen - 9 augusti 2015 14:49

Sommar, Sol och Stranden                     

Av Ellen - 5 juli 2015 22:17


  Hej Hej!  Puh, den här värmen alltså...      Jag gillar sommar jätte mycket, MEN... när så fort värmen kommer är det som att min kropp freakar ur och inte riktigt vet var den ska ta vägen och i princip sprutar svätt i panik för hopp om att...

Av Ellen - 1 maj 2015 11:32

        Prenumerera på kanalen HÄÄR 

Av Ellen - 26 april 2015 21:11

      PIZZA CHALLENGEE!! :D  ... eller snarare :/  Jag och Nicol träffades idag för en eftermiddag med pizza baknade och video filmande till kanalen. Videon kommer upp någon gång under veckan så håll utkik. Jag har aldrig gjort den här challeng...

Presentation


Halloj♥
Jag heter Ellen och är en glad, 15 årig tjej som gillar allt från mini-grisar, zombies, leende människor och GOODIS♥ Mums Mums!

Jag älskar att svara på frågor så ställ gärna någon om ni har några. Kram♥

Sök i bloggen

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Behöver eran hjälp! Tycker ni min nya bloggdesign ska vara i färgerna...
 Blå, ljusgrå och rosa?
 Grön och blå?
 rosa och röd?
 lila, blå och gul?

Kategorier

Arkiv

♥Gästbok♥


Ovido - Quiz & Flashcards